Vind hier je antwoord op

Veelgestelde vragen

Home » Veelgestelde vragen

Alle vragen, onze antwoorden

Hieronder vind je de meest gestelde vragen en onze antwoorden.
Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Hoe schrijf ik mijn kind in?

Je kunt je kind via onze website inschrijven. Klik hier om je kind in te schrijven.

Vanaf wanneer kan ik mijn kind inschrijven?

Je kunt je (aankomende) kind op ieder moment inschrijven.

Moet ik inschrijfkosten betalen?

Nee, wij vragen geen inschrijf- of administratiekosten.

Ik wil graag een rondleiding op een locatie, kan dat?

Natuurlijk kan dat! Je kunt hier een rondleiding aanvragen, of bellen met de afdeling planning: 020 – 592 66 35

Is er altijd plek voor mijn kind?

Dit is afhankelijk van de locatie en de dagen dat je opvang nodig hebt. Voor de actuele stand van zaken kun je het best contact opnemen met de afdeling planning: 020 – 592 66 35

Is er een verplicht aantal dagen dat ik moet afnemen?

Het minimum aantal dagen waarvoor kinderopvang kan worden aangevraagd is voor het kinderdagverblijf 2 dagen per week. Dat heeft te maken met de vertrouwensband die pedagogisch medewerkers, kind en ouders moeten opbouwen, deze is essentieel om aansluiting te vinden bij de wensen en ideeën van de ouders ten aanzien van de opvoeding. Voor de BSO is er een minimale afname van 1 dag per week.

Ik wil een wijziging doorgeven, waar doe ik dat?

Een wijziging in adres of plaatsingsdagen kun je doorgeven in het ouderportaal. Je leest er hier alles over.

Heeft mijn tweede kind automatisch een plek op het KDV?

Helaas kunnen we geen plek garanderen. Wel staat een volgend kind altijd op de voorrangswachtlijst.

Als mijn kind op het KDV zit, heeft het dan automatisch een plek op de BSO?

Nee, je moet je kind apart inschrijven voor de BSO. Helaas kunnen we geen plek garanderen. Wel komt je kind op de voorrangswachtlijst.

Hoe kan ik opzeggen?

Je zegt de plaatsing op door een mail te sturen naar planningencontracten@kcwa.nl

Wat is de opzegtermijn?

Wij hanteren een opzegtermijn van één maand (als je op 4 april opzegt, stopt de plaatsing op 4 mei). Dit geldt ook voor het wijzigen van het aantal opvangdagen.

Kan ik een dag ruilen?

Ja, dit is mogelijk, mits er aan de voorwaarden wordt voldaan. Klik hier voor meer informatie.

Mijn kind is ziek, wat nu?

De kinderopvang die het kinderdagverblijf biedt is niet bestemd voor zieke kinderen. De medewerkers zijn niet in de gelegenheid om een kind dat ziek is de aandacht te geven die het nodig heeft. Wij vinden dat een ziek kind het beste thuis in zijn vertrouwde omgeving verzorgd kan worden. Klik hier om ons beleid omgaan met zieke kinderen in te zien.

Hoe ziet het wennen eruit?

Elk nieuw kind op het KDV en BSO zal wennen op de nieuwe groep. Klik hier om ons wenbeleid in te zien.

Betaal ik ook voor de TSO in de schoolvakanties?

Nee, de TSO factureert 40 schoolweken verdeelt over 10 maanden. De maanden juli en augustus worden niet gefactureerd.

Krijgt mijn kind een warme maaltijd?

Ja, er wordt 3 dagen per week een warme maaltijd aangeboden op het kinderdagverblijf. De andere 2 dagen eten we een broodmaaltijd met de kinderen. Lees hier wat we volgende week eten.
Op de BSO wordt er niet warm gegeten.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Wanneer je een klacht hebt verdient het de voorkeur om degene aan te spreken waar je last van hebt. Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan hebben wij een klachtenregeling die gevolgd kan worden. Klik hier voor ons klachtenreglement.

Hebben jullie een vertrouwenspersoon?

Ja, wij hebben een externe vertrouwenspersoon, je leest er hier alles over.

Waar kan ik het LRK nummer vinden?

Het LRK (landelijk registratienummer kinderopvang) is te vinden op de locatiepagina.